Friday, June 05, 2009

HaDkAn 10 SuBjEk... HaLaNg KeLaHiRaN PrOfEsIoNaL aGaMa!!! BiNcAnGkAn...

3 ulasan
Salam...

Usaha kerajaan menghadkan 10 matapelajaran sahaja... akan membantutkan usaha untuk melahirkan golongan profesional agama??? Apa kata sahabat!!!

Adakah ini satu usaha terancang untuk kembali ke belakang... atau satu usaha menghalang kelahiran pelajar yang profesional dan dalam masa sama memahami agama!!!

Pada OK... satu lagi keputusan terburu2 kerajaan selepas isu PPSMI. Belajarlah dari kesilapan!!!


Pelajar Aliran Agama :

Subjek wajib : 6 matapelajaran
Subjek elektif agama : 3 = BA, Pendidikan Al-Quran dan Sunnah & Pendidikan Syariah Islamiah
Subjek elektif sains : 4 = Fizik, Kimia, Biologi dan add Math.

Pelajar agama terpaksa memilih samada teruskan agama @ Sains...!!!


Bincangkan!!!

3 ulasan:

Anonymous says:
1:01 PM

Sebelum ini memang dihadkan subjek kepada 10 matapelajaran sahaja kan..? Yang peliknya tak pulak agama Islam terpinggir di negara kita ye..?
Mungkin semua ulamak yang ada di negara kita ni takde satu pun yang mengikut sekolah aliran kerajaan dan masing-masing dari kecik dah dihantar ke Jordan agaknya..

Fadzli says:
6:42 PM

Begitulah nampaknya ustaz.

Selepas PPSMI, isu lain pula timbul. Kita yang jadi guru ini, hanya pelaksana. Semua dasar bukan dengar guru yang cakap tetapi ahli politik yang cakap. Sistem pendidikan kita umpama Tikus Perbaiki Labu. Lagi ubah lagi rosak dibuatnya.

Anonymous says:
1:19 PM

Perjuangan mesti diteruskan ke arah
membentuk jiwa Islamik yg merdeka! Pada "anakmuda" yg sudah bergelar ahli professional patut berfikir ke arah transformasi sekolah agama pondok agar sistematik, innovatif dan progressif ke tahap global.