Tuesday, June 23, 2009

SeLaMaT HaRi BaPa...

3 ulasan
Salam sahabat blog...

Just nak ucapkan selamat hari bapa kepada diri sendiri... dan kepada ayahanda di Kampong Loyang, Temerloh serta ayahanda mertua yang kini berada di Pekan dengan ucapan... Rahsialah. Wakakaka. Maaf andai agak terlewat. Huhu.

Kepada semua yang bergelar bapa, ayah, abah, abi, walid, baba, daddy, papa, beliau dan yang sewaktu dengannya. Selamat hari bapa OK ucapkan... semoga berbahagia hendaknya dengan kehidupan memasing.


Cuma satu persoalan... yang sering bermain di fikiran OK. Hari bapa ni sukar sekali untuk mendapatkan lagu2 yang menceritakan tentang pengorbanan seorang bapa. Susah payah seorang abah. Keluh kesah seorang ayah. Yang banyaknya memuji ibunda dan pengorbanannya. Kenapa ya??? Entah. Mungkin kerana orang kita sedari awal lagi ditekankan dengan pentingnya menghormati ibu lebih dari bapa itu sendiri?? Begitu??? Entah.

Sekian. Terima kasih.

3 ulasan:

Mohd Sabar & Rafieah says:
2:39 AM

Mungkin sebab dalam hadis pun, nabi menyuruh utamakan ibu, ibu, ibu dan barulah bapa. Namun satu perkara perlu diingat, syurga isteri (ibu) di bawah tapak kaki suami (bapa). So...fikir2kan lah... :)

INTAN RH says:
4:43 PM

Salam ziarah dan selamat hari ayah. Kampung Loyang? Kerdau? hehe :)

abiumar says:
5:21 PM

Salam...

Orang mana ni??? Cam tahu je kampong ku... huhu