Monday, August 31, 2009

MaLaM MeRdEkA...

0 ulasan
Salam sahabat blog...


Malam ini malam merdeka. Malam ini juga malam penghujung 10 pertama yang penuh dengan rahmat Allah. Syukur malam merdeka kali ini tidak seperti malam merdeka sebelumnya. Alhamdullah. Bolehkah OK katakan ini sebagai rahmat??? Ya rahmat di 10 pertama Ramadhan.

Rahmat kerana kita selamat dari rempitan anak-anak muda dijalanan meraikan kemerdekaan cara mereka... Cara yang entah dari sumber mana merke kutip. Dari kitab mana mereka geledah. Ya Rahmat juga kerana kita tidak perlu berdiri tegak memperhambakan diri pada dentingan jam di detik 12 malam... lantas kita bazirkan segala wang dan tenaga dalam keseronokan yang tidak terhingga.

Mungkin juga Ramadhan dan HINI yang datang pada ketika yang sama... Kedatangannya seiringan dengan kemerdekaan... Segalanya rahmat kerana kita tidak perlu penat melayan karenah sambutan kemerdekaan seperti sediakala. Rupa2nya kita masih mampu menyambut sebuah kemerdekaan walau dengan cara yang berbeza!!!


Esok... akan berakhir 10 pertama... dan lusa bermulalah 10 kedua Ramadhan ini. Moga semangat 10 ramadhan dan kemerdekaan akan menyatu memberikan impak padu. Semoga kita akan bertemu dengan sesuatu di penghujung ramadhan ini. Amin.

0 ulasan: