Sunday, September 13, 2009

HaLaL...

3 ulasan
Salam sahabat blog...

Just nak share satu video yang abi terima dari salah seorang sahabat facebook. Bintang filem tu... ( nama dirahsiakan ) Huhu. banyak juga perbincangan. Banyak juga beliau komen terhadap golongan agama hari ni yang seakan2 menyampaikan agama masih lagi ditakuk lama.... Tiada perkembangan. Fokus terlalu kepada tegahan dalam agama... erm.!!! Seolah2 Islam itu penuh dengan larangan dan tegahan, kurang menampakkan keindahan Islam itu sendiri. Mungkin benar. OK paham rintihan hati beliau.

Beliau mengharapkan moga akan ada titik pertemuan antara golongan agama dengan dunia seni tanah air... sebenarnya itu juga adalah harapan OK... semoga titik itu akan dipertemukan oleh Allah satu hari nanti... Dan kayu penghalang keduanya akan reput dibawa arus. Amin

Oklah... panjang plak OK melalut.. Apapun apa kata sahabat tentang video ini!!!. Ini antara video2 yang beliau terlibat dalam menjayakannya.




Anda tengok dan anda nilailah sendiri!!! Positif @ negatif terpulang...
Untuk pengetahuan pengarah cerita ini berbangsa Cina.

3 ulasan:

Anonymous says:
11:23 AM

Tak reti koi nak komen andok, koi cuma berani dgr je iklan tuh, nak tengok takut hancus plak pose koi.

Cume sempat jeling siket2 je...

senapang patah : satu penghinaan melampau terhadap islam oleh org islam sendiri.

zaf says:
3:56 AM

isi yg nk dismpikan baik cuma kaedah penyampaian xkena & bole menyebabkn agama lain salah faham. mgkn org islam sdiri akn salah faham..

zpasti jika niat org2 ttentu nk hina islam.. mula2 tgk clip video ni mmg terasa camtu.. mbara skejap.. moga allah swt mberi hidayah & petunjuk kpd mrk yg bkenaan..

Anonymous says:
4:03 PM

Apa sebenarnya yg nak disampaikan??? Isu HALAL dan HARAM? atau sekadar isu makanan yg HALAL shj?
Kalo sekadar nk tunjuk bagaimana nk sembelih ayam rasanya xperlulah sbb rasanya semua org Islam sedia maklum. Kalo nk ajar org cina sembelih ayam pun xguna sbb xsah baca Bismillah.Video ni seolah2 nk tekankan yg halal dimakan sahaja tp mengabaikan apa yg "halal dipandang".

p/s:sakit dada tgk video ni...astaghfirullah...