Monday, September 28, 2009

SeMbAnG RaYa : HaRgA FiTrAH...

0 ulasan
Salam sahabat blog...





Apa khabar semua??? Moga sihat seadanya... Camne raya? masih beraya? Atau dah mula pose 6? Kalau yang dah mula tu alhamdulillah. Teruskan. OK... masih tercari2 tapak untuk memulakannya. Ahaksss. Sabar jelah.



Takde apa nak disembangkan sebenarnya... cuma secara kebetulan hari raya lepas OK merayau merayap sampailah ke Daerah Mersing Johor... Erm. Masa tumpang solat di masjid Kg Makam Mersing tu ok belek2lah iklan dan pemberitahuan di papan kenyataan masjid tersebut. Macam-macam ada... Hakikatnya memang perangai OK suka membaca apa yang tertampal di papan kenyataan. Moga ada ilmu padanya.



Satu yang OK tertarik... harga fitrah di Johor. Wah... ada dua harga kalau tak silap harga pertama RM5.00 dan harga kedua RM7.50 ke berapa tah. Maybe orang Johor boleh betulkan. Siapa yang membayar RM5.00 dan siapa plak RM7.00... kalau tak salah ingatan OK... bedasarkan beras yang kita makan hari2. Pada sahabat yang makan beras 15% hancur... bayarannya RM5.00 dan yang makan selain dari itu RM7.00. Gitukan Johorean??? Ekekeke.



Pada OK... bagus juga tu. Ada pilihan...dan OK pasti tak semua orang makan beras mahal. Ada yang makan ala kadar asal dapat makan kerana kemampuan masing2 terhad. Agak molek juga kalau dibuat di negeri2 lain.



Ke camne??? Ahaksss

0 ulasan: