Sunday, August 03, 2008

AdUh SeKsAnYa... HuHu

9 ulasan
Salam sahabat blog


Entah kenapa hari ni ustazmuda teringin nak sembang ngan sahabat dalam loghat Pahang hehe. Maaf lah kepada sahabat yang tak berapa nak paham yer... Ok ustazmuda mulakan. Huhu.


Dua tiga hari lepas weh, blog koi ni kena spam. Papaleh rodong buat koi gitu lemoh koi. Tak daya betoi... apa salah koi wei, wokme buat gitu ke koi. Sianlah ke koi ni. Doolah yek wokme seme moge blog lama koi tu molek semula. Koi sayang amat ke blog tu. Ni ha koi buat hak baru koi tamboh satu lagi "z" pada blog koi. Jadilah ustazzmuda... kalau yang dulu wei ustazmuda je. hehe. Takpelah nok wat gonekan. Lantoklah... ikut dan je.


Rodong seme... awok jangan kata koi jonteh ngat sebab koi letak gambo tak senonoh kat sebelah ni. Awok tahu ngaper koi letak??? Ha... nak ngata koi tu tanyalah dulu. Jangan nak kata ikut sedap mulut awok je ya rodong. Gini wei... Rabu lepas, koi gi kantin konon nak ngetehlah kat kantin... kononlah pulok huhu padehal memang sokmo ke kantin tu bila takde kelas. Dok lepak ngeteh sambil baca surat kabo... Yalah koi ni tok beli surat kab0 melainkan hari Ahad je. Sekali seminggu sudah. Cerita tulah... sama je. Bukan best ngatpun surat kabo kita. Sama je.


Oklah koi kabolah menda koi nak cerita ni... macam berbunga-bunga pulok koi cakap yek. Hehe. Giniha wei... koi belek-belek kat akhbar sisipan entah nama apa koi ni dah tua tak ingat ngat, tapi rasa koilah mega ke gitulah bunyinya. Adois terkejut beruk koi bila koi bukok je terus nampok punggung... empat punggung macam same je. Yalah koi ingatkan ada pertandingan mencari punggung sama. Belek-belek barulah koi reti, rupanya nak kabokan pada kita wei. Nak kabokan mende yek. Ha... koi ingat dah nok kabokan menda pempuan guna tu. Benda tu. Koi ni tok reti sangat. Nak kabokan koi malu. Ala pasai... lembab kering semua ni. Ye lah koi bukan pompuan. Koi tak pakai mende gitu... Kira kita buat-buat paham jelah yek. Hak guna situ tu. Ha situlah wei...



Koi bukan menda, koi tak reti betoi bebudak sekarang ni sanggup jadi model mende-mende gitu. Duit punya pasai... Surat kabo pulok satu. Dahlah namanya surat kabo Melayu. Tak reti koi, koi ni dah tua. Koi dulu-dulu tak reti lalu pasai ni, walaupun mok koi pompuan, akak koi pompuan... takdenya mak ngan akak koi nak kabo-kabo ke koi pasai benda gini. Nampok bayangpun tak pernah. Malu wei... kalau dia nak belipun suruk-suruk ngan koi. Itu zaman mok ngan akak koi dulu. Le ni... gamoknya kalau mok ngan akok koi nampak gambo ni entahlah. Emboh sawan mak ngan akak tengok.


Bala betoi yek orang zaman sekarang. Tak reti koi nak kabo. Beriya-iaya sangat karang koi kene tempeleng. Menda tengok sokmo dah bese. Nanti koi pulok kena kabo ketinggalan. Koman sepanar. Orang dah moden Mat. Awok tu tak reti-reti ke!!! Gitu gamoknya. Ngape yek ngape jadi gini gamoknya. Nak tiru orang putih sangat ke??? Moden sangatlah gitu tunjuk-tunjuk punggung awok tu. Lawa ngat... meng tonggek depan koi gitu, koi tunjai je. Hehe. Koi mengkalau sanak sedara koi buat kerja gini, koi ambik menatang tu tonyoh ke muka dia. Bior sampai lunyai sempelet di muka. Baru padan ngan muka.


Satu lagi hak buat koi panas ngan utusan ni bukan apa... dah lah sanggup letak gambo gitu. Pulok tu wei, sisipan Mega tu ada gok sekali dalam dia sisipan untuk pelajar PMR dan SPM adois... Tak daya koi. Bebudak kita nak belajo datang kita buat gitu. Bukan jadi belajonya budok tu. Sisipan belajo tu molek amat dah, keknya ada plak gambo gitu. Entohlah. Koi nengok resoh, menda lagi bebudak yek. Karang bukok pasai Ilmu Hisap dok pikir benda lain pulok. Wabe wei...


Kita masa ni cakap merata bebudok kita gitulah ginilah datang kita suakan pulok kemulut dia. Jadi amatlah. Koi harap sangat utusan tok sohlah buat gini dah. Renti!!! Cukuplah!!! Sian anak-anak kita tu. Biorlah dia berkembang molek. Kalau dia nok dia reti amat nok cari tak yah kita pulok suakan... Sudah-sudahlah pikir ke duit tu. Duit tu bukan boleh bawak matipun. Tak yah ah seksa anak muda kita wei. Cukuplah yek.

9 ulasan:

Hisham says:
9:18 PM

Orang yaang buakt iklan tu bodoh. Model-model tu pun bodoh. Suratkhabar yang siarkan iklan tu pun bodoh.. bodoh tahap lebih teruk dari longkang. Longkang pun lagi berguna..

koi :D says:
1:46 AM

Salam alaikum ustad..

weh..! koi suka amat baca n3 ustad kali ni... banyok pekataan yg lame dah koi tak dengor.. wabe tu lg lah lamenye.. :D

gitu gayanye lah orang mencari duit, dia bukannye kira elok ke tidok pengaruh sampingan.. yang dia nampok RM RM $$$$ .. dah tu gone?

dulu2 koi ingat lg, beli benda tu siap bunkuih lg dgn kertaih sukkabo.. bukan main malunya, perentan ni, ta de mende je ... org tak malu lalu dah...

paroh la kite mok ayoh ni ...

ustad, koi nok add link blog ustad dlm blog koi boleh?

koi dulu ada juga sekali sekala lantas ke kg loyang te... sedak ngat weh, makan langsat tepi paya, bawoh pokok... nyamaaannn je weh.. :D

teratai says:
8:54 AM

a'kum ustaz..
walaupun saya kurang faham bahasa ustaz, jenuh jugalah membacanya slow2 nak pahamkan cerita nya...

saya sebagai seorang muslimah terasa sangat malu dan seperti martabat dan maruah wanita menjadi begitu murah sekali sekarang...

kepada wanita2 Islam di luar tu, jagalah maruah diri dan jgn sekali2 biarkan pihak lain memperkotak katikkan kita dan mengambil kesempatan trhdp kita demi keuntungan mrk...

ustazmuda says:
9:34 AM

Salam...

Untuk Sham tq atas komentar...


Buat koi hehe... Dah lama tinggalkan loghat2 cam ginikan. Terasa nostalgia. Saper ni yer!!! Kalau ke Loyang singgah rumah koi. Sebeloh masjid je. Ok nak add silakan... Moga ada kebaikan. Tq


Buat Teratai... Hehe nilah bahasa komen. Belajo-belajo jadik orang Pahang. Hehe. Tq atas kesudian semua sahabat berziarah.

Terima kasih.

humaiRah says:
1:33 PM

salam alaik ustaz..

herm..malu la saya ustaz letak pic macam 2 dalam blog ustaz..


wat blur la sket leh?

koi says:
11:10 PM

terima kasih ustad, bg keizinan..

di loyang tu, koi berkawan dengan anok Pak cik Abdullah.. Aminah namanya..tapi le ni lama ngat dah tak jumpa.. last sekali jumpa, masa walimah dia .. :)

ina says:
11:48 AM

Assalamualaikum Ustaz.
Saya amat berterima kasihlah kat ustaz. Dalam hati ada gak tergerak nak memperkatakan tentang iklan ni. Nilah yang orang dok sebut - sebut tu gamoknya " Zaman dah berubah, dunia dah maju". Kemajuan yang dikejar sampai agama kena lelong. Guanenye kita nok ajor anak - anak kita tentang baik buruk, halal haram sedangkan apa yang terhidang adalah sebaliknye.

Anonymous says:
8:33 AM

salam ustaz, koi ke sini tak dijemput keknya terbaca dlm satu blog rodong.

Loyang tu kaw Kerdau dak?

ustazmuda says:
8:43 AM

Salam wat Anonymous...

Terima kasih kerana bertandang. Tak yah jemput sangat terbuka 24 jam hehe. Saper ye rodong tu yang add ana. Mekasih banyoklah pada dia. Insya Allah dalam minggu depan ada se lagi posting lorat Temerloh lebih pekat.


Loyang tu Sanggang bukan Kerdau... Mekasih mekasih mekasih.