Wednesday, May 13, 2009

HiDuP TaNpA CiNtA...

1 ulasan
Salam sahabat blog...

Maaf kalau posting kali ni nampak jiwang je bunyinya ekeke. Entah tak tahu kenapa. Cuma semalam bersembang dengan seseorang... yang OK anggap sebagai sahabat. Cerita punya cerita, langsung tercerita tentang cinta... entah camne masuk plak cerita cinta yang terbiar. Macam Jamal Abdillah punya lagu je. wakakaka. Kelakarkan???

Cinta itu amat mengasyikkan
Rindu itu amat memilukan
Perpisahan amat menyeksakan
Namun ada pengajarannya

Erm... hidup tanpa cinta? Mungkin pada seseorang sesuatu yang remeh... telah berpuluh tahun bersama tapi tidak wujud cinta??? Begitulah lebih kurang perbincangan kami. Bohong??? Pelik??? Gurauan??? Entah... tapi katanya realiti. Bukan fantasi. Cinta itu tidak pernah wujud yang ada hanyalah tanggungjawab??? Yang ada hanyalah kebersamaan. Yang ada hanyalah perasaan hormat menghormati. Mustahil... mungkinkah begitu??? Sekali lagi OK katakan entah!!! . Segalanya berkemungkinan... Satu dalam seribu. Huhu. Kata orang berat mata memandang berat lagi bahu memikul bukan???.

Mungkin mata melihat tidak ada yang tidak kena. Cantik, kemas dan teratur. Ideal. Seperti pasangan lain. Bahkan ada yang memuji... katanya ermm mesranya. Bagai pasangan sejoli??? Manja. Itu pandangan mata...

" Pandangan mata selalu menipu
Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu

Pandangan hati itu yang hakiki

Kalau hati itu bersih... "

Masih ingat lirik tersebut... erm. Lagu lama tapi pengertiannya mendalamkan???

Oklah berbalik pada hidup tanpa cinta... tampaknya seperti bahagia. Benarkah begitu??? Seperti OK katakan kita hanya memandang dengan mata... hakikatnya hanya Dia yang tahu. OK sendiri tidak punya jawapan pasti... kerna bahagia itu bukan tampak di mata tetapi menetap di jiwa. Jiwa bukan milik kita. Jiwa datang dari Dia Yang Maha Esa.

Mungkin benar kata orang, cinta datang tanpa diundang... ia hadir sendiri. Namun apa yang OK ingin katakan... berhentilah memburu cinta yang tak pasti. Usahakanlah untuk mencintai sesuatu yang wujud depan mata, kalaupun tidak... berdoalah agar cinta itu datang sebelum nafas berakhir. Amin.

Rasa hati : Simpati

1 ulasan:

...antikapel... says:
9:04 AM

hidup tnpa cinta a.k.a HITACHI...
huhu...
cinta itu suci, tapi jgn dinodai dgn zina dan maksiat.
cinta x leh dihalang, ia hadir tanpa diundang...
tp, biarlah ia disulami dengan keberkahan dr RABB...
say NO to KAPEL....