Thursday, May 21, 2009

WaNiTa LaGi...

0 ulasan
Salam sahabat blog...


Hari ini OK sekali lagi ingin menyentuh tentang wanita. Kalau posting sebelum ini hanya gambar wanita. Di bawah tajuk wanita bertudung hitam... OK lihat banyak sekali respon dari respeks_group tentang gambar itu. Begitu. Benarlah apa yang dikatakan sekeping gambar akan menggambarkan pelbagai persepsi. Ada yang melihat dari sudut yang positif tak kurang yang memandang secara negatif... biarkan.


Pada OK... gambar tersebut diposting semata2 untuk berkongsi bahawa pakaian tidak seharusnya membataskan kehidupan kita. Hanya hendak dengan tidak sahaja. Terpulang??? Kalau sahabat sayangkan Islam dan mencintai syariat pasti sahabat akan mengikutnya walau dalam keadaan apa sekalipun. Begitu.

Oklah kenapa hari ini masih dengan cerita wanita... huhu. Benar wanita adalah satu subjek yang menarik untuk kita kongsikan... Tanpa wanita akan kesepianlah lelaki. Huhu. Tapi hari ini OK ingin kita sesama memikirkan kenapa terjadinya begini...Opssssssss apa tu ye??? Ekekeke.

Semalam, masa free OK ke kantin... OK ternampak Majalah Mingguan Wanita... First time OK pegang dan belek. Ok jugalah ceritanya. Cuma terlalu banyak iklan... mungkin sesuai untuk mereka yang bergelar wanita. Kesemuanya tentang kecantikan. Benarlah wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan.

Cuma, satu tajuk yang diletakkan dimuka hadapan membuatkan OK terpikir dan memikir. Kenapa dan mengapa tajuk tersebut dicoverkan sebagai muka depan??? huhu. Nak tahu tajuk apa... Oklah. " Wanita bertudung Ketagih Sex "... apa perasaan sahabat bila terlihat tajuk tersebut???

Sebenarnya tajuk2 sedemikian bukanlah asing pada kita... Pernah OK ke kedai-kedai buku dan majalah mengamati majalah2 Melayu yang dijual di pasaran. Pelbagai tajuk yang seolah2 ada agenda tersendiri, mungkin kita tak asing dengan tajuk2 seperti ini " minah bertudung merempit " atau... " Pelajar Tahfiz Gay "... mungkin juga " Ustaz mencabul..." " Tudung labuh tetapi celupar " hua hua hua.

Perghhh ikhlaskah tajuk tersebut??? Atau memang ada agenda tertentu. Agenda yang mereka sahaja tahu. Agenda yang ingin menerapkan pandangan negatif masyarakat kepada mereka yang cuba menegakkan syariat dalam kehidupan. Agenda yang cuba menanamkan kebencian terhadap mereka yang beramal dengan syariat Islam. Agenda yang menerjah ke dalam pemikiran secara halus tanpa disedari. Aganda demi agenda!!!

Agenda yang membuatkan kita sendiri terperangkap. Lantas keliru antara yang benar dan palsu!!!


Rasa hati : Bosan

0 ulasan: