Friday, August 07, 2009

UsTaZ TaK PeRaSaN kE???

3 ulasan
Salam sahabat blog...


Sekadar sketsa tengahari yang hening ni. Hari ni benar2 hening dan bening hujan mencurah2 membasahi bumi Kuala Pilah... Alhamdulillah moga hujan yang turun mencurah ini akan membersihkan bumi ini dari segala wabak penyakit yang tak pernah sudah. Amin.


Terus pada cerita... Semalam OK terpaksa ganti kelas. Ganti waktu malam antara jam 8.00 - 10.00 malam... sebaik habis kelas ada beberapa orang pelajar lelaki menghampiri OK. Apa katanya...


Ustaz... ustaz perasan tak ada sorang pelajar ustaz yang tak bertudung dan hanya memakai selendang sahaja semasa kelas Pendidikan Islam dan membuangnya semasa kelas lain. Ya saya perasan... kenapa??? ustaz tak perasan ke sedikit kelainan pada dia hari ini... Erm. Entah!!!. Tak pulak ustaz tengok... Lagipun, kali ini kelas kita malam... mata ustaz kelabu sikit. Ekekeke... Apa kelainannya???


Erm... Ala kami tengok dia benar2 bertudung seperti pelajar lain hari ini. Bukan sekadar selendang seperti kebiasaan. Oh. begitu... Ya ke??? Kalau camtu alhamdulillah. Semoga dia akan mengekalkan tudungnya sentiasa, sepertimana malam ini. Serentak pelajar2 lelaki tersebut berkata. Amin.


Sebelum berpisah... sempat OK tanyakan kepada sekumpulan pelajar lelaki tersebut. Dia budak mana??? KL ustaz...



Ya Allah semoga kehadiran aku dibumi ini akan menguatkan diriku dan mampu memberi dan menjadi contoh kepada pelajar2ku. Sesungguhnya aku mula merasa keseronokan berada di sini. Moga berkekalan. Amin.



Ya Allah...
Semoga baki sekelumit dari usia ini mampu aku nafkahkan di jalanNya. Amin.
Pada ummi...
Terima kasih atas ingatan dan doa yang berkekalan buat suamimu ini.


Sampai jumpa lagi...

3 ulasan:

yem says:
5:11 PM

so, apa sebab dia bertudung ?

cerita tergantung. takde ending of sub-plot.

limaumaniss says:
11:23 PM

tertarik dengan gambaar tu..

Assiddiq says:
3:18 PM

apa kaitan ngan gambar tu lak ngan post ni..

menarik gambar tu.. Subhanallah..