Sunday, July 13, 2008

TiAdA yAnG iStImEwA...

1 ulasan
Salam sahabat blog...

Tiada yang istimewa hari ini. Cuma...

Entah kenapa hari ini ketika merayau dan merayap di sesawang maya ustazmuda tersangkut di weblog Nik Abduh, ( Anak pada TG Nik Abdul Aziz ) suka benar dengan petikan di web beliau yang berbunyi :


" Persoalan saya adalah fundamental. PAS perlu sentiasa gagah dengan kebenaran. Kebenaran adalah jamaah walau kita berseorangan. Kebatilan adalah dagang walaupun dikerumuni sejuta manusia. Mengkhianati rakyat hanya berlaku jika PAS meninggalkan Islam. Selagi PAS bergerak dengan Islam, pengkhianatan tak mungkin berlaku walau ditinggal rakyat seluruhnya dan PAS terpaksa menunggu seratus tahun lagi untuk mendapat sokongan rakyat semula. Perbincangan dan perdamaian adalah jalan Islam. Menutupnya atas sangkaan adalah jahil. "


Untuk ke weblog beliau klik : Nik Abduh


Entah!!! tetiba terasa cam manik-manik halus menitis di mata, walau sedar diri ini bukanlah seorang pejuang, hanya sekadar melihat dan meninjau dari kejauhan... hanya seorang pemerhati yang penuh simpati. Semogakan lahir beribu anak muda Islam seperti ini.


Amin.

1 ulasan:

syuhada says:
11:14 AM

slm.. ust, blog yang amat2 bermanfaat.. teruskan menulis.. kata2 ust nik abduh tu btl2 umpama butir2 mutiara. puisi2 yg ust tulis abstrak, tapi begitu menyentuh hati.. salam perjuangan. (T__T)