Monday, May 25, 2009

BuSaNa MuSliMaH... BeRpAdAlAh

0 ulasan
Salah sahabat blog...

Apa khabar sahabat semua di hujung minggu ni... Tak kemana2 ke??? OK... seperti biasa, rutin mingguan pulang ke kampung menjenguk mak ayah... itulah rutin wajib OK di hujung minggu untuk seketika ini.

Oklah... untuk posting kali ini, OK masih lagi fokus pada wanita... adois nampaknya dah 3 posting berkaitan dengan wanita. Erm... Begitulah. Dunia lelaki pastinya sepi tanpa wanita. Kalau tidak, masakah Adam AS memohon pada Allah agar diciptakan pasangan untuknya bukan??? Untuk kali ini suka OK berceloteh tentang busana muslimah yang makin hari makan hangat. Segalanya dikaitkan dengan muslimah. Maka terciptalah pelbagai jenis fesyen... yang dikaitkan dengan muslimah. Yang dikaitkan dengan Islam. Yang dicipta kononnya untuk wanita Muslim. Begitu boleh?

Pada OK... apa yang digelarkan sebagai busana muslimah itu ada yang benar2 menepati corak dan ketetapan yang ditetapkan oleh Islam pada muslimahnya. Namun tak kurang yang tersasar dari tujuan. Andai sahabat membelek2 majalah khusus untuk wanita pasti sahabat akan melihat pelbagai koleksi, fesyen dan gaya terkini untuk muslimah kita. Benarkah sebenarnya menepati kehendak syarak??? Tepuk dada tanya pada iman.

OK... yakin semua yang bergelar muslimah tahu dan paham bagaimana sebenarnya ketetapan Islam dalam berpakaian.

0 ulasan: